meer vermogen
bespaar brandstof
meer rijplezier
Bel Mitchel: 085 - 27 37 97 8 WhatsApp
mobiel menu openen

Inlaatsystemen

Om goede Stage 2 tuning uit te kunnen voeren zijn wij leverancier van o.a. HG-Motorsport en Pipercross.

Deze merken hebben jarenlange ervaring in het vervaardigen van ’high-flow’ inlaatsystemen. Deze zorgen voor een koelere en minder turbilente luchtstroom naar de motor. Doordat de lucht kouder en vloeiender de motor in word gebracht kan hiermee, i.c.m. verbeterde software, een vermogenswinst worden behaald.

Neem gerust contact op voor de mogelijkheden

Audi A6 3.0 TDI Bi-Turbo 2013
Audi A6 3.0 TDI Bi-Turbo 2013

Stage 1

313 PK > 380 PK (+ 21%)
650 NM > 750 NM (+ 15%)

Renault Clio 1.5 dCi
Renault Clio 1.5 dCi

Stage 1

106 PK > 130 PK (+ 23%)
240 NM > 300 NM (+ 25%)

Audi A4
Audi A4

Stage 1

190 PK > 260 PK (+ 37%)
320 NM > 420 NM (+ 31%)

Opel Astra GTC
Opel Astra GTC

Stage 1

140 PK > 160 PK (+ 14%)
200 NM > 250 NM (+ 25%)

Volkswagen Passat 2.0 TDI
Volkswagen Passat 2.0 TDI

150 PK > 195 PK (+ 30%)
320 NM > 435 NM (+ 36%)

Skoda Superb 1.8 TSI
Skoda Superb 1.8 TSI

Stage 1

160 PK > 210 PK (+ 31%)
250 NM > 340 NM (+ 36%)

Audi A3 E-Tron (hybride)
Audi A3 E-Tron (hybride)

Stage 1

204 PK > 280 PK (+ 37%)
350 NM > 480 NM (+ 37%)

Range Rover Sport
Range Rover Sport

390 PK > 450 PK (+ 15%)
560 NM > 650 NM (+ 16%)

Renault Clio 0.9 TCe
Renault Clio 0.9 TCe

Stage 1

90 PK > 110 PK (+ 22%)
135 NM > 175 NM (+ 30%)

Volkswagen Polo 1.4 TDI
Volkswagen Polo 1.4 TDI

Stage 1 + EGR aanpassing

75 PK >115 PK (+ 54%)
210 NM > 280 NM (+ 33%)

Pipercross

Door veel testwerk te verrichten heeft Pipercross ondervonden dat aangezogen lucht, als het uit het filtermateriaal komt, erg turbulent is. Hierdoor wordt de snelheid van de luchtstroom naar de motor nadelig beïnvloed. Vooral bij het accelereren en in hogere toerengebieden kostte dit veel vermogen.

Om dit probleem op te lossen, ontwierp Pipercross een compleet nieuw concept van luchtinductie. Het zwarte foam voor de buitenlaag wordt in Vortex uitvoering vervaardigd, waardoor de lucht verdeeld en grotendeels ook gestuurd wordt. Als de lucht dan vervolgens uit de rode binnenlaag komt, is de turbulentie ruim 70% teruggebracht, waardoor deze sneller naar de motor kan stromen.

Stage 2 tuning

Wanneer je aan de slag wilt met Stage 2 tuning is de Pipercross luchtinductie een van de opties om meer vermogenswinst te behalen.

Stage 2 tuning met pipercross carbon tfsi

Gegarandeerd
resultaat
Nauwelijks
risico's
Gepassioneerde
experts
Gratis terug
naar origineel

Chiptuning is al mogelijk vanaf €395,-!

naar boven